Update - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Laura Burk - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Laura Burk - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Oktober 2014 | Finland, Vaasa

Hej Alla,

Oeps, alweer een maand geleden dat ik iets van me heb laten horen! Tijd voor een update dus. Ik zal proberen het zo kort en bondig mogelijk te doen zodat jullie niet drie dagen bezig zijn met het lezen van mijn ontzettend leuke en geweldige avonturen.
Waarschijnlijk hop ik van weekend naar weekend aangezien ik doordeweeks vooral bezig ben met school.

Had ik jullie al verteld dat ik op Folkdancing zit?? Op mijn lijf geschreven natuurlijk en het wordt gratis aangeboden hier in mijn buurtje dus waarom niet. Het is geweldig leuk en we hebben enorm veel lol tijdens de lessen. De man die het geeft (wat oudere man van 67) is super gepassioneerd en probeert ons zijn passie helemaal over te brengen. Gaat soms met vallen en opstaan (bijna letterlijk), maar het is super leuk om te doen. Dit doe ik nu elke maandag avond van 19.00 tot 20.00 en duurt tot eind november.

De rest van de week na de trip naar de Hoga Kusten heb ik niet heel veel gedaan naast studeren en ben ik begonnen met het schrijven van mijn 2e paper (het eerste heb ik ondertussen voldoende terug gekregen, op dit tweede wacht ik nog...). Samen met Steffi (mijn nieuwe vriendin uit Duitsland) zijn we een hiking tripje gaan plannen, Sylvia (Nederlandse) ging ook met ons mee en op zaterdag zijn we met zn drieën en de auto erop uit getrokken lekker de natuur in. Het was super mooi weer dus we hadden het prachtig. Hebben met een bootje naar een eiland gevaren en hebben heerlijk geluncht op een strandje. Top dagje. Zondag hadden we een klein international diner zelf georganiseerd met frans, duits, nederlands en chinezen mensen. De nederlanders en de Chinezen hebben deze keer gekookt en wij hebben uiteraard hutspot gemaakt. De chinezen hebben dit met stokjes gegeten wat voor ons natuurlijk grote hilariteit bracht. Was erg gezellig. Komende zondag hebben we weer een diner en deze keer Duits en Frans ik ben benieuwd.

De week/weekend erna was ik wat verkouden en grieperig, hoort er allemaal bij, vooral omdat het weer nu begint om te slaan en het erg regenachtig was en kouder werd. Ik ben lekker veel thuis geweest en druk bezig geweest met mijn tweede paper en het lezen en maken van mijn toets voor mijn online course (die ik behaald heb met 18 uit 20 goed).

En toen was het alweer week 40 en de 7e week in Umea. Dinsdag hebben we eindelijk een heerlijke sauna avond gehad met een aantal uit de buddygroep (gewoon in badkleding.....). Dat was wel even genieten hoor. Na de drukte van het paper en de toets vonden Floor (mijn mede student uit Groningen) en ik wel dat we een tripje verdient hadden en daarom hebben we op woensdag de bus gepakt naar Skelleftea een stadje stukje noordelijker. Redelijk vergelijkbaar met Umea, alleen iets kleiner. We hebben daar lekker gewandeld en een museum bezocht. Lekker even een dagje eruit geweest. Donderdag ben ik met 2 andere meiden vanuit mijn klas (Belgische) naar het Skulpturpark in Umea geweest. Hier staan allemaal bijzondere sculpturen en het is een leuk park/buurt om wat te wandelen.
Het weekend was het tijd voor de volgende trip, dit maal een weekend trip inclusief overnachting. Samen met Floor en Steffi hadden we ons helemaal verheugd op een geweldige trip met een top nachtrust in een heeeeeeeerlijk hotel bed. 18.00 Ferry naar Vasa in Finland, de Ferry doet er 4uur over en er is 1uur tijdsverschil dus we kamen om 23.00 plaatselijke tijd in Vasa aan. Op de Ferry hadden we gedineerd en hebben we in de bar een heerlijke cocktail gedronken. Eenmaal in Vasa snel naar ons hotel voor een top nachtrust. Nou dat viel dus even keihard tegen....... Het was een hotel/hostel zonder receptie, je krijgt een code toegestuurd om de deuren te openen. De bedden waren niet opgemaakt en Floor moest zelfs eerst nog een stoel uit elkaar trekken om daar een bed van te maken. De lakens en alles waren niet bepaald fris, dus dit was een mega domper. Maarja we waren erg moe dus hebben alsnog wel lekker geslapen. De volgende ochtend om 10,00 de stad in gegaan en eerst een ontbijtje gescoord. Daarna opzoek naar de highlights.......... Bleek bijna alles dus al dicht te zijn, na het zomer seizoen en voor het winter seizoen. Echt top. Maar goed we hebben lekker gewandeld, konden 1 museum bekijken en hebben daarna maar noodgedwongen geshopt helaas.... (A) 's avonds in een of andere pizza fabriek buffet ding gegeten (wat trouwens prima smaakte, zag er alleen niet uit) en daarna door naar een erg leuke tent voor uiteraard een nieuwe cocktail (toch een heeeeeel stuk goedkoper dan in Zweden). Zondag om 8.00 de boot weer terug en hebben we lekker op de boot rustig aan gedaan en wat gerelaxt. 's middags ben ik bij mijn Belgische vrinden lekkere pannenkoeken gaan eten.

En dan afgelopen week. Gestart met een online seminar, dit houdt in een discussie voeren in een forum met anderen. Helaas viel er weinig te discussiëren aangezien niemand reageerden. Ik heb de vragen die we moesten beantwoorden erin gezet en een poging gedaan een discussie te starten. 1 iemand heeft hier op gerangeerd en dat was de hele week het geval. Erg bijzonder, ben dus ook zeer benieuwd naar de uitslag hiervan haha.
De rest van de week heb ik lekker rustig aan gedaan. We hebben een kaartje voor de Elk farm van zaterdag kunnen bemachtigen met een aantal en Vrijdag ben ik samen met Steffi naar Life in Color party geweest. Soort Neonsplash alleen heb ik het idee dat dit veel meer water bevatte. We waren zeiknat achteraf, maar we hebben het erg naar ons zin gehad. Alleen niet helemaal over nagedacht dat we ook nog terug moesten fietsen zo'n 20 minuten... dus natte shirt uit en dan maar met alleen je jas aan naar huis. Was beter dan die natte zooi nog aan te hebben haha. thuis snel onder de warme douche en alsof er niets gebeurt is lekker gaan slapen. Zaterdag iets te luie dag gehad en mijn paper geschreven wat ik vandaag moest inleveren en zondag hebben we met de buddygroep een hiking trip bij Tavelsjo gemaakt. Erg mooi gebied met leuk hiking pad. Gezellige dag gehad, alleen kun je erg merken dat het nu echt kouder gaat worden. Ik zeg kom maar op met die Sneeuw!! ik ben er klaar voor!! (ze zeggen dat het volgende week moet komen............)

zo in vogelvlucht mijn afgelopen weken!

Mycket kärlek och till nästa gång!! (translation: veel liefs en tot de volgende keer!)

  • 13 Oktober 2014 - 16:11

    Margreet:

    Hoi Laura, zo te lezen heb jij je nog niet verveeld! Nu nog een pak sneeuw en je kan skiën of langlaufen! Nog een drie weekjes en dan komt die druktemaker bij je op bezoek! Heel veel plezier nog met alles! Groetjes Margreetx

  • 13 Oktober 2014 - 19:13

    Simone:

    Leuk weer wat te lezen!
    Zijn de dagen al flink korter aan het worden? Ben benieuwd naar jee sneeuwfoto's zo!
    Dit ziet er in ieder geval al erg leuk uit!
    Ben je naar de kapper geweest, het lijkt kort!
    Wel erg leuk!

    Heb je je onesie mee:D?!

    Succes nog met je schoolopdrachten!!

  • 13 Oktober 2014 - 19:31

    Berry :

    Hoi Laura,

    Weer een mooi verslag wat je gemaakt hebt. Geniet er maar van.
    Groetjes xxx

  • 13 Oktober 2014 - 21:05

    Meike:

    Haha Lautje, (met badkleding), klinkt super tof allemaal :) Zo mooi dat je sneeuw krijgt, ik zeg sneeuwpoppen bouwen!! liefs xx

  • 23 Oktober 2014 - 08:35

    Jürgen:

    Hallo Laura. Beste groeten uit Duitsland door Stefanie's vader. Ik wens u veel plezier in Umeå

  • 27 Oktober 2014 - 12:30

    Truus Meeusen:

    Dag lieve Laura,
    Ik dacht dat ome Jan al had geantwoord via zijn i-pad,maar dat was niet zo.
    Dus hier ben ik dan even namens ons tweetjes.
    We genieten van je een leuke verslagen en wat een leuke vrienden en vriendinnen om al die avontuurlijke dingen mee te doen.
    Lieve schat pas goed op jezelf en geniet maar lekker.
    Dikke knuffel van tante Truus en ome Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Halfjaar studeren in Zweden.

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7402

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Halfjaar studeren in Zweden

Landen bezocht: